Ik ben een oppas en ik wil de boeking annuleren
Een reservering of boeking annuleren als oppas heeft vervelende gevolgen voor het baasje. Deze rekent op jou en nu moet hij of zij plotseling een vervanger regelen voor de viervoeter(s) waar jij op zou passen. Dat is niet goed voor het vertrouwen in oppassers van Petbnb.
Wij adviseren je daarom alleen reserveringen aan te nemen waar je helemaal achterstaat en waarvan je zeker weet dat je ze aankunt. Dat is ook de reden waarom wij altijd een kennismaking adviseren en een proefdag en/of -nacht als de hond voor langere tijd bij je zal verblijven. Zorg ervoor dat dit ruim van te voren plaatsvindt.
Het kan natuurlijk wel eens gebeuren dat een oppas moet annuleren vanuit overmacht of een noodgeval. Meld dit dan direct bij Petbnb en de eigenaar.
Geef bij deze melding altijd de volgende informatie:
- Boekingsnummer
- De reden van annuleren
Terugbetalingen
Als een boeking wordt geannuleerd door de oppas krijgt het baasje altijd (gedeeltelijk) het geld terug. Let op: wij kunnen de terugbetaling alleen vorderen als de boeking nog niet is afgelopen, op het moment dat de boeking is afgerond wordt de oppas betaald en hebben wij het geld niet meer in ons systeem. In dat geval vragen wij de oppas het geld direct terug te storten aan het baasje.
Huidige boeking annuleren: verantwoordelijkheid van de oppas
Het is de verantwoordelijkheid van de oppas om het baasje te contacteren en samen tot een oplossing te komen. Dat wil zeggen dat jij als oppas verantwoordelijk bent om een alternatief oppasadres te vinden als je een boeking vroegtijdig wil beëindigen. Petbnb heeft helaas geen tijd om voor elke annulering een alternatief adres te vinden - en dit ligt buiten onze macht als marktplaats. Vandaar raden we je aan om 100% zeker te zijn voordat je een oppasaanvraag accepteert.
Moet je nu toch annuleren, neem dan contact op met het baasje en overleg met hem/haar de vervolgstappen. Misschien is er iemand in de familie/vriendenkring van het baasje die het huisdier op kan halen als het baasje hier zelf niet toe bereid is (doordat diegene bijvoorbeeld op vakantie is). Als dit niet het geval is, zou je ook zelf een andere oppas kunnen zoeken via Petbnb. Deze kan je gewoon boeken met je eigen account en betalen met het geld dat je anders zelf zou ontvangen. In dat geval is een terugbetaling dan niet nodig. Overleg wel altijd met het baasje voordat je dit doet. Uiteindelijk is de keuze aan het baasje, want het is zijn/haar dier!
Annuleringsbeleid voor oppassers
Bij Petbnb begrijpen we dat plannen soms onverwacht kunnen veranderen. Echter, om de beste ervaring voor zowel huisdieren als hun eigenaren te garanderen, is het belangrijk om duidelijke richtlijnen te hebben omtrent annuleringen door oppassers. Hieronder vind je ons annuleringsbeleid voor oppassers:
- Annuleringen meer dan 1 maand voorafgaand aan de boeking:
- Indien een oppasser meer dan 30 dagen voor de startdatum van de reservering annuleert, zullen er geen sancties worden opgelegd. De eigenaar van het huisdier wordt onmiddellijk geïnformeerd en kan een nieuwe oppasser zoeken zonder extra kosten.
- Annuleringen tussen 30 en 1 dagen voorafgaand aan de boeking:
- Als een oppasser tussen 30 en 1 dagen voor de startdatum annuleert, wordt dit als ongemakkelijk beschouwd voor de eigenaar van het huisdier. In dit geval ontvangt de oppasser een waarschuwing. De eigenaar van het huisdier krijgt een volledige terugbetaling en hulp bij het vinden van een nieuwe oppasser.
- Annuleringen tijdens het oppassen
- Annuleringen tijdens het oppassen zijn uiterst ongemakkelijk voor de eigenaar van het huisdier, zeker als deze op vakantie is. Als de oppas geen geldige reden heeft, zal de eigenaar volledig worden terugbetaald, dus ook de dagen dat het huisdier wel bij de oppas is geweest. Dit, ter compensatie van de stress die het meebrengt voor het baasje als een huidige boeking wordt geannuleerd. Daarnaast is het de verantwoordelijkheid van de oppas om een alternatief adres te vinden, in overleg met het baasje (zie hierboven).
Herhaalde annuleringen
Oppassers die herhaaldelijk annuleren ongeacht de termijn, kunnen te maken krijgen met strengere maatregelen zoals een langdurige schorsing of permanente verwijdering van het platform.
Noodgevallen
Petbnb erkent dat er zich onvoorziene noodsituaties kunnen voordoen. In geval van een medische noodsituatie of andere ernstige omstandigheden, wordt van de oppasser verwacht dat zij zo snel mogelijk contact opnemen met de klantenservice van Petbnb. Deze situaties worden van geval tot geval beoordeeld, en kunnen mogelijk leiden tot kwijtschelding van sancties.
Het doel van dit annuleringsbeleid is om een betrouwbare en veilige omgeving te creëren voor zowel baasjes als oppassers. We danken je voor je begrip en medewerking.
Was dit artikel nuttig?
Dat is fantastisch!
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Sorry dat we u niet konden helpen
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Feedback verzonden
We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren