Ik ben een oppas en ik wil de boeking annuleren


Een reservering of boeking annuleren als oppas heeft vervelende gevolgen voor het baasje. Deze rekent op jou en nu moet hij of zij plotseling een vervanger regelen voor de hond(en) waar jij op zou passen tijdens zijn/haar vakantie.


Dat is niet goed voor het vertrouwen in oppassers van Petbnb.


Wij adviseren je daarom alleen reserveringen aan te nemen waar je helemaal achterstaat en waarvan je zeker weet dat je ze aankunt. Dat is ook de reden waarom wij een proefdag en/of -nacht adviseren voordat de hond voor langere tijd bij je zal verblijven. Zorg ervoor dat dit ruim van te voren plaatsvindt.


Het kan natuurlijk wel eens gebeuren dat een oppas moet annuleren vanuit overmacht of een noodgeval. Meld dit dan direct bij Petbnb en de eigenaar. 


Geef bij deze melding altijd de volgende informatie:

  • Boekingsnummer
  • De reden van annuleren


Wat gebeurt er met mijn account als ik een reservering of boeking annuleer?


Dat is afhankelijk van de reden en de omstandigheden van jouw annulering. De Profile Specialists van Petbnb Team zullen jouw profiel opnieuw beoordelen.


Account geschorst of permanent verwijderd


Als je binnen 14 dagen voor aanvang van het logeren de reservering/boeking annuleert of als je binnen één jaar twee reserveringen/boekingen annuleert, kan je door Petbnb tijdelijk uit de zoekresultaten gehaald worden of zelfs permanent verwijderd worden.


Annuleer je tijdens een boeking, dan wordt het gehele oppasbedrag aan de eigenaar terugbetaald. 


Dit klinkt allemaal erg streng, maar Petbnb wil garant staan voor topkwaliteit oppassers en een betrouwbaar netwerk.

Het voordeel van deze maatregel is dat jij als oppas betere boekingen krijgt.