Wat betekenen de resultaten in mijn dashboard?

Gewijzigd op Wo, 4 Sep om 12:14 PM

In je dashboard vind je verschillende statistieken. Deze zijn niet bedoeld om jou als oppas te "straffen" maar kunnen een handig hulpmiddel zijn om in te zien hoe snel jij op baasjes reageert en hoeveel aanvragen je gemiddeld accepteert. Ons systeem berekent automatisch hoevaak jij aanvragen weigert, en als dit te vaak gebeurt dan zal je minder zichtbaar worden in de zoekresultaten. Dit doen we, zodat baasjes niet teleurgesteld worden. Andersom zal jij beloond worden met een hogere ranking in de zoekresultaten als jij juist veel aanvragen accepteert en snel (binnen 24 uur) reageert. In dit artikel leggen we alle statistieken uit en of dit van belang is op jouw vindbaarheid:


Boekingspercentage

Het boekingspercentage geeft de verhouding van geaccepteerde boeking/totale aanvragen weer. Dat wil zeggen: als jij 10 aanvragen hebt ontvangen en daarvan 5 hebt geaccepteerd, is jouw boekingsratio 50%. We snappen dat je niet alle aanvragen die je krijgt accepteert, omdat soms baasjes zelf afzien van een boeking, of tijdens een kennismaking komen jullie erachter dat het toch geen match is. Wel is het belangrijk om deze zo hoog mogelijk te houden. Door je kalender regelmatig te blijven updaten voorkom je dat je aanvragen krijgt terwijl je niet beschikbaar bent. 

Let op: als je boekingsratio uiteindelijk te laag wordt (bijvoorbeeld je hebt 200 aanvragen ontvangen die matchen met jouw zoekfilters, maar slechts 5 geaccepteerd) dan zal je een officiële waarschuwing ontvangen met tips om dit in de toekomst te voorkomen. Bij je derde waarschuwing zal je profiel worden gepauzeerd - omdat wij willen voorkomen dat baasjes aanvragen sturen waar nooit op wordt geantwoord.


Responsepercentage

Het is belangrijk om binnen 24 uur op aanvragen te reageren, anders verloopt de aanvraag. Het responsepercentage is het percentage aanvragen waarop jij binnen 24 uur hebt gereageerd. Oppassen met een hoog percentage komen hoger in de zoekresultaten.


Contact tot klant percentage

Dit is het percentage van gebruikers die met jou contact hebben gezocht en die matchen met jouw voorkeuren die leiden tot een boeking. Dit percentage heeft een grote impact op je ranking in de zoekresultaten. 


Vaste gasten percentage

Dit is het percentage baasjes op wiens voervoeter jij meer dan één keer hebt gepast. Oppassen met een hoog vaste gasten percentage worden aanbevolen aan baasjes, want dit betekent dat jij gewaardeerd wordt door jouw vorige klanten.


Reactietijd

Dit is de gemiddelde tijd tot jouw eerste reactie op aanvragen ontvangen in de afgelopen 3 maanden. Baasjes hebben de neiging om aanvragen naar meerdere oppassen te sturen, dus hoe sneller je reageert, hoe meer kans je hebt op een boeking.


Er is geen "goed" of "fout"

Geen zorgen als jouw statistieken niet overal 100% zijn. Alle statistieken in je dashboard worden gemeten in verhouding tot andere oppassers. Dat wil zeggen dat de ene oppasser misschien op sommige punten hoger scoort, maar de andere oppasser op bepaalde vlakken weer "beter" is. Er is dus geen sprake van goed of fout - tenzij je boekingspercentage en responsepercentage echt tot een minimum zakken. Dan zal je dus een officiële waarschuwing van ons krijgen, zodat je hier rekening mee kan houden en je kalender beter kan updaten. Als je voor langere tijd niet beschikbaar bent, dan kan je dit ook voorkomen door je advertentie in vakantiemodus te zetten. 


Tip: download de app, dan ontvang je notificaties op je telefoon bij nieuwe aanvragen. Zo ben je altijd op tijd met reageren.


Benieuwd wat jouw oppasniveau precies inhoudt? Dit lees je in een apart artikel.

Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren